Dos morts i 24 ferits en un incendi en un bloc d’habitatges de Magaluf, a Calvià
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Ho explica Pep Coll, tècnic menorqui del CSIC
Atenció perquè els microplàstics són presents avui dia a l’aigua de l’aixeta o a aliments que ingerim habitualment, com la sal de taula. Un tècnic menorquí, Pep Coll, alerta des del Consell Superior d’Investigacions Científiques de les conseqüències d’aquest greu problema sanitari.
Els animals marins confonen els microplàstics amb aliments i els ingereixen. D’aquesta manera, entren dins la cadena alimentària. Avui dia, només se n’ha demostrat la toxicitat en els peixos. Però també acaben a productes com l’aigua de l’aixeta, la mel, la cervesa o la mateixa sal. Petites accions individuals com evitar les bosses o comprar productes no envasats poden sumar per la seva reducció. A les Illes s’ha aprovat ja la Llei de Residus, la primera que regula els plàstics d’un sol ús.
La substitució dels plàstics per altres materials com els biopolímers, especialment aquells que són biodegradables i compostables, pot suposar també un avanç important.
S’estima que al Canal de Menorca, àrea marina protegida, hi ha 752 milions de partícules de plàstic.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals